Falošné správy na sociálnych sieťach stále prosperujú a nástroje Facebooku pre inzerentov neponúkajú veľa pomoci v boji proti tomuto problému.
Inzerenti Facebooku sú schopní prepísať titulky novín, ktoré používajú vo svojich reklamách, čo by mohlo prispieť k šíreniu dezinformácií a mohlo by to byť zneužité spoločnosťami alebo politickými skupinami.
Facebook tvrdí, že si je vedomý daného problému.
„Pracujeme na zavedení bezpečnostných opatrení do konca roka, aby sme zabezpečili, že vydavatelia budú mať kontrolu nad spôsobom, akým sa budú ich titulky zobrazovať v reklamách,“ uviedol hovorca Facebooku.
Pri vytváraní reklamy pre platformu môžu používatelia uvádzať odkazy na vonkajšie správy. Nadpis príbehu sa automaticky vyplní v reklame, ale inzerent ho môže zmeniť. Keď bude reklama aktívna, bude existovať súvislosť pôvodného príbehu s webovou adresou vydavateľa, čo bude mať zmysel pre legitimitu, ale nadpis sa dá zmeniť tak, aby hovoril, čo chce niekto – aj keď to úplne bráni predpokladom príbehu.
Známy je napríklad prípad v Spojenom kráľovstve, v ktorom Konzervatívna strana spustila reklamu počas prvého septembrového týždňa, ktorá obsahovala článok BBC s nadpisom: „Školské výdavky: ohlásená finančná podpora v hodnote niekoľkých miliárd libier.“ V reklame na Facebooku bol nadpis prepisovaný ako „peňažná podpora pre školy vo výške 14 miliárd libier“, čo je v rozpore s textom článku.
Facebook uviedol, že sprísni svoju reklamnú politiku včas pred voľbami v USA do roku 2020. Plánuje zvýšiť požadovanú identifikáciu na spustenie politických reklám, ako aj zverejniť informácie o tom, kto za reklamu zaplatil. Tieto zmeny nastanú po tom, ako bola spoločnosť sociálnych médií kritizovaná za reklamy na sociálne médiá používané ruskými agentmi na zasahovanie do volieb v roku 2016 .